Tips

3 manieren om jouw marketing automation te optimaliseren

3 manieren om jouw marketing automation te optimaliseren

Er bestaat geen “shortcut” om leads naar de sale te begeleiden in marketing automation. Het is een on-going proces van continu de kopers activiteiten in kaart brengen en een doorlopende online conversatie via emails. Als je dit goed doet, win…

Lees Meer Lees Meer

Wil jij een doeltreffende emailstrategie? Start met lijstsegmentatie!

Wil jij een doeltreffende emailstrategie? Start met lijstsegmentatie!

Hoe lijstsegmentatie bijdraagt aan een hogere open rate, CTR en conversie. Wat maakt e-mailmarketing zo’n krachtig middel in je marketingstrategie? Wat dacht je van lijstsegmentatie? Waarbij je jouw complete e-maillijst in groepen verdeelt op basis van kenmerken. Door e-maillijsten te…

Lees Meer Lees Meer

Wat is Lead Nurturing precies?

Wat is Lead Nurturing precies?

Marketing Automation en Lead Nurturing worden vaak in een adem genoemd en lijken ook hand in hand te gaan. Uit een groot onderzoek van Annuitas onder B2B bedrijven is gebleken dat 75% van de ondervraagden gebruikmaakt van Lead Nurturing als…

Lees Meer Lees Meer

Het verschil tussen een lead en een prospect

Het verschil tussen een lead en een prospect

Voor een B2B organisatie is het primaire doel gericht op het verzamelen van leads en prospects. Maar wat is precies het verschil tussen een lead en prospect? De begrippen worden nogal vaak door elkaar gebruikt. En wanneer wordt een lead…

Lees Meer Lees Meer

Nieuw in ActiveCampaign: Custom Deal Fields

Nieuw in ActiveCampaign: Custom Deal Fields

Sinds een aantal weken is het mogelijk om gegevens vast te leggen met betrekking tot een deal in ActiveCampaign door middel van de Custom Deal Fields. Deze gegevens kun je beheren in ActiveCampaign en gebruiken in je automations. Wanneer je…

Lees Meer Lees Meer

Het belang van A/B testen binnen e-mailmarketing

Het belang van A/B testen binnen e-mailmarketing

Door middel van A/B testen krijg je relevante informatie over welke onderdelen binnen je e-mailmarketing campagnes beter scoren onder jouw doelgroep. Vreemd genoeg  maken vele marketeers nog geen gebruik van A/B testen, terwijl je door A/B testen uit te voeren…

Lees Meer Lees Meer