SharpSpring komt met een volledig geïntegreerd Digital Ad Platform

SharpSpring komt met een volledig geïntegreerd Digital Ad Platform

SharpSpring kwam deze maand met groot nieuws. De marketing automation software komt met een volledig geïntegreerd Digital Ad Platform. Het is geen losse tool en zal de gebruikerservaring met SharpSpring in het geheel verbeteren. Dit platform zorgt ervoor dat jij leads ook buiten hun inbox kunt bereiken.

In het kort kun je met dit platform:

  • Display ads weergeven op miljoenen sites met meer dan 13 miljard dagelijkse advertentievertoningen;
  • Google, Facebook en web retargeting in een platform beheren;
  • Gebruikers bereiken op alle devices met mobiele targeting;
  • Conversies en revenue tracken voor elke ad;
  • Attract, retarget, convert.. 

De voordelen van het Digital Ad Platform

Het unieke Digital Ad Platform van SharpSpring biedt meerdere voordelen:

– Je hoeft niet te schakelen tussen meerdere kanalen;
Je kunt negen grote advertentie netwerken beheren en nog 200+ andere leading netwerken. Nooit meer schakelen tussen meerdere kanalen, maar alles beheren vanuit één platform. Je kunt in een keer advertenties creëren voor de verschillende kanalen. Je hoeft niet speciaal een aparte advertentie voor Google of Facebook te maken. Creëer ze allemaal tegelijk op hetzelfde moment.

Digital Ad Platform SharpSpring

– Je kunt eenvoudig campagnes opzetten;
Na het creëren van de advertenties hoef je enkel nog de campagnes op te zetten. Dit is een heel eenvoudig proces. Je kunt in het platform de doelgroepen definiëren en aangeven hoeveel budget je wilt uitgeven. SharpSpring kan ook ondersteuning bieden bij het optimaliseren.

– Eén account voor alles;
Je hoeft geen nieuwe accounts aan te maken voor de verschillende platformen. Om deze reden hoef je ook niet steeds opnieuw jouw rekeninggegevens in te voeren. Dit zorgt ervoor dat je binnen enkele seconden een nieuw account aanmaakt. Beheer al jouw online advertising klanten op één plek.

– Target advertenties op nieuwe doelgroepen;
Je kunt niet alleen bezoekers targeten die niet converteren op jouw website, maar ook nieuwe doelgroepen die lijken op jouw bezoekers. De kans dat zij converteren is aanzienlijk groter dan een compleet nieuwe doelgroep targeten met andere kenmerken.

– Blijf on top of mind bij jouw doelgroep;
Publiceer advertenties op miljoenen websites. Middels retargeting blijft jouw brand on top of mind bij de doelgroep. Target websitebezoekers op andere pagina’s op basis van hun online gedrag.

– SharpSpring heeft een full CRM systeem;
De meeste ad platformen beschikken niet over een volledig CRM systeem. In SharpSpring heb je hiermee alles onder één dak. 

4 manieren om Digital Ads te gebruiken voor iedere fase van de funnel

1. Stuur kwaliteitsvolle leads naar jouw website met lookalike audiences – breid de bovenkant van jouw funnel uit door personen te targeten die dezelfde kenmerken hebben als jouw doelgroep of nog beter: personen die lijken op jouw bestaande klanten.

2. Verzamel meer leads door onbekende websitebezoekers te retargeten – 98% van jouw websitebezoekers vult tijdens het eerste bezoek geen formulier in. Je hebt dus 98% bezoekers niet geïdentificeerd met een e-mailadres. Zonder e-mailadres kun je hen niet bereiken met specifieke content. Retargeting daarentegen, kan wel. Gebruik banner display ads die jouw merk kunnen versterken en bezoekers terugbrengen naar jouw website waar jij hen kan voorzien van relevante content.

3. Converteer meer leads door jouw merk te versterken met remarketing – volg leads op die zich al in het midden van jouw funnel bevinden. Blijf on top of mind en laat zien dat je aanwezig bent waar de doelgroep zich bevindt .

4. Genereer meer omzet door upselling/cross-selling aan huidige klanten. Je kunt met dit platform niet alleen de bovenkant van jouw funnel uitbreiden met lookalike audiences. Je kunt de advertenties ook targeten op jouw bestaande klantenbestand. Adverteer voor verschillende functies en services om meer omzet uit bestaande klanten te halen.

Koppeling met diverse functionaliteiten in SharpSpring

Het Digital Ad Platform is binnen SharpSpring gekoppeld aan diverse functionaliteiten:

– Dynamic lists
– Lead scoring
– Life of the lead
– Workflow triggers/filters
– Campaign assignment
– Traffic sources
– End-to-end ROI Reporting

Wanneer?

Het platform wordt door SharpSpring uitgerold in Q4. In 2020 komt de volledige integratie met marketing automation voor een unieke gebruikerservaring. 

Wil je meer informatie over Marketing Automation? Neem contact met ons op.