Tips

Verstuur minder emails en verhoog jouw open- en clickratio

Verstuur minder emails en verhoog jouw open- en clickratio

SharpSpring Marketing Automation heeft een onderzoek gedaan onder 5000 SharpSpring gebruikers die gebruikmaken van haar nieuwe e-mail engagement tool. Deze nieuwe functie biedt de mogelijkheid om inactieve en niet betrokken gebruikers te onderdrukken. Dit zal jouw open- en clickratio verhogen!…

Lees Meer Lees Meer

De gevolgen van de GDPR voor marketing automation

De gevolgen van de GDPR voor marketing automation

Het is je vast niet ontgaan: per 25 mei 2018 gaat er een nieuwe privacywetgeving van kracht: de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) of ook wel in Engels: de General Data Protection Regulation (GDPR). Deze nieuwe GDPR privacywetgeving bevat strengere eisen…

Lees Meer Lees Meer

Verhoog jouw CTR met dynamische content

Verhoog jouw CTR met dynamische content

Een gebrek aan kennis en specialisten is de voornaamste reden dat er nog steeds B2B marketeers zijn die niet (durven te) starten met marketing automation. Iets wat wij enorm zonde vinden. Marketing automation zorgt er juist voor dat je slim…

Lees Meer Lees Meer

Hoe maak ik een workflow in marketing Automation?

Hoe maak ik een workflow in marketing Automation?

Marketing automation workflows zijn niets meer dan een reeks opeenvolgende logische gebeurtenissen die automatisch geactiveerd worden door vooraf ingestelde triggers en filters. Maar met zoveel verschillende mensen in de wereld heb je voor iedere doelgroep een andere aanpak nodig. Daarom…

Lees Meer Lees Meer

De 10 meest gemaakte fouten in marketing automation

De 10 meest gemaakte fouten in marketing automation

Een goed begin is het halve werk zeggen we altijd. Daarom hebben wij de 10 meest gemaakte marketing automation fouten verzameld, zodat je deze kunt voorkomen. 1. Leads niet opvolgen Een fout die de hele implementatie van marketing automation bijna…

Lees Meer Lees Meer

Automatiseer de verkoop aan bestaande klanten

Automatiseer de verkoop aan bestaande klanten

Heb jij een grote lijst klanten waarvan je weet dat je sales medewerkers hier meer omzet uit kunnen halen? En frustreert het jou dat je weet dat dit niet of te weinig gebeurt? Waarschijnlijk zijn je sales medewerkers zo druk bezig…

Lees Meer Lees Meer

Zo weet jij of je website leads belangrijk zijn

Zo weet jij of je website leads belangrijk zijn

Big Brother uithangen, is dat genoeg? Veel organisaties die starten met marketing automation hebben naar eigen zeggen genoeg aan de website tracking tool. (Voor de lezers die nieuw zijn met marketing automation: hiermee kun je precies zien wie wat doet…

Lees Meer Lees Meer

Zo haal je meer leads uit een beurs of netwerk event

Zo haal je meer leads uit een beurs of netwerk event

De uitdaging van een beurs/event: Wie herkent deze situatie? Je hebt een succesvolle beurs gehad, waarbij je tientallen visitekaartjes hebt ontvangen van potentiële klanten. Tijdens de beurs zit je vol energie om al deze leads de week erna op te…

Lees Meer Lees Meer

Verbeter je offerteproces met marketing automation

Verbeter je offerteproces met marketing automation

Een hele wijze salesmanager deelde ons ooit het volgende: ‘Er zijn twee wetten in een offerteproces: Jouw potentiële klant heeft heel veel vragen over jouw verstuurde offerte, Jij ontvangt niet 100% van deze vragen.” Kortom: ga er nooit van uit…

Lees Meer Lees Meer