Nieuw in ActiveCampaign: Custom Deal Fields

Nieuw in ActiveCampaign: Custom Deal Fields

Sinds een aantal weken is het mogelijk om gegevens vast te leggen met betrekking tot een deal in ActiveCampaign door middel van de Custom Deal Fields. Deze gegevens kun je beheren in ActiveCampaign en gebruiken in je automations. Wanneer je alle belangrijke informatie bij de hand hebt, wordt het gemakkelijker om meer deals te sluiten. Met de Custom Deal Fields kun je alle gewenste informatie op één plaats vastleggen, zodat jij en de andere teamleden gemakkelijk alle informatie kunnen bekijken en hierop beslissingen kunnen maken en actie kunnen ondernemen.

Wanneer alle gegevens vastgelegd zijn, wordt het eenvoudiger om de verkooppijplijn te beheren en om te zorgen dat je de juiste deals met de juiste boodschappen voor de juiste personen uitstuurt. Het vastleggen van diverse informatie stelt je organisatie niet alleen in staat om een deal beter te begrijpen, maar het kan ook je organisatie helpen om zich te concentreren op specifieke leads en deals die in de pijplijn hangen.

Custom Deal Fields toevoegen

Het gebruiken van de Custom Deal Fields

Je kunt de Custom Deal Fields gebruiken om informatie te verzamelen die voor jou het meest nuttig is, zoals de geografische regio, informatie over hoe de verkoop mogelijk gemaakt kan worden, de omzetprognose of een verwachte sluitingsdatum. Ook kunnen de Custom Deal Fields gebruikt worden om informatie op te slaan zoals de bron van de deal, interne factuur- of voorraad nummers of eventueel de reden waarom een deal is gesloten of verloren.

Wanneer je de Custom Deal Fields gaat implementeren in jouw organisatie is het handig om zelf goed te begrijpen hoe je de Custom Deal Fields gaat integreren in je huidige verkoopproces. Kijk hierbij naar welke informatie je wilt vastleggen maar ook hoe je deze informatie gaat gebruiken. Als de Custom Deal Fields goed zijn ingesteld kun je deze gebruiken om tijdens de verkoop met meer informatie te werken, om specifieke contactgroepen te targetten en om meer deals te sluiten door meer kracht en precisie.

In het voorbeeld hieronder zie je hoe de Custom Deal Field gebruikt kan worden. In het voorbeeld wordt getoond hoe een persona interesse heeft in een bepaalde service. In de persoonlijke mail is te zien hoe op basis van deze Custom Deal Field een mail is geschreven.

Voorbeeld Custom Deal Fields

Welke informatie kun je vastleggen in een Custom Deal Field?

In de Custom Deal Fields kun je bijna alle informatie vastleggen die je wilt vastleggen. De Custom Deal Fields zijn toegevoegd zodat je nu de informatie die het meest relevant is voor de pipelines en je organisatie kunt vastleggen.

Hier zijn enkele voorbeelden van informatie die vastgelegd kan worden met de Custom Deal Fields:

  • Verwachte deal sluitingsdatum
  • Besluitvormer?
  • De diensten waar interesse in is
  • Huidige einddatum contract
  • Gekwalificeerde lead, ja of nee?
  • Tijd om de deal te sluiten
  • Bron van de lead
  • Klantpersona’s

Verschil Custom Deal Fields en Custom Contact Fields

De Custom Deal Fields zijn er om informatie vast te leggen die belangrijk is voor de deal. De Custom Contact Fields zijn gekoppeld aan contactpersonen. Hiermee kun je informatie vastleggen die dus betrekking hebben op het contactpersoon. Informatie die je met de Custom Contact Fields kunt verzamelen zijn bijvoorbeeld geboortedatums of eventuele interesses van de contactpersoon.

De Custom Deal Fields zijn toegevoegd omdat je in staat moet zijn om informatie vast te leggen die belangrijk is voor de deal en niet alleen informatie met betrekking tot een contactpersoon. Soms kan het lastig zijn om alleen de Custom Contact Fields te gebruiken. Een organisatie kan namelijk meerdere contactpersonen hebben. Ook kan het contactpersoon regelmatig veranderen waardoor deze informatie niet meer relevant is.

Meer informatie over de Custom Deal Fields vind je hier! Heb je hulp nodig voor het instellen van de Custom Deal Fields? Neem dan contact met ons op!

CONTACT