Marketing automation campagne(s)
Bespaar jezelf tijd, energie en geld: automatiseer jouw marketing campagnes! Om je een idee te geven waar je email automation voor kunt inzetten hebben wij de meest gebruikte marketing automation campagnes op een rijtje gezet.
Inspiratie nodig voor een marketing automation campagne? Dit zijn de marketing automation campagnes die je kunt automatiseren met marketing automation:
– Actiecampagne
Deze marketing automation campagne zet je in voor een specifieke actie van jouw bedrijf. Website leads kunnen zich dan inschrijven voor de actie waardoor jij hen kunt opvolgen door reminders en meer actie informatie te sturen.
– Welkomstcampagne
Deze marketing campagne start zodra een lead voor het eerst zijn gegevens achterlaat. De campagne dient om jouw bedrijf helder te presenteren en om een eerste connectie te maken. Dit betekent dat je (nog) niet direct je producten hoeft te verkopen.
– Eventcampagne
Organiseer je een evenement? Dan volg je alle leads die zich inschrijven op met specifieke informatie over het evenement.
– Lead Nurturing campagne
Zodra een lead contactinformatie achterlaat, kun je de met een lead nurturing campagne gerichte en relevante informatie sturen naar de B2B leads. Het doel van deze campagne is dat je de lead met deze informatie steeds meer bijbrengt en naar het aankoopproces leidt.
– Beoordelingscampagne
Zodra een lead iets gekocht heeft kun je een email automation inregelen om een beoordeling te vragen. Mocht diegene daar niet op reageren, kun je ook een reminder instellen die dan automatisch verstuurd wordt.
– Cross selling / upselling campagne
Wanneer een lead iets gekocht heeft, kun je door middel van een e-mailreeks een upsell aanbod doen en probeer je nogmaals een product/dienst te verkopen.
– Abandonment cart campagne
Deze marketing automation campagne voer je uit wanneer iemand zijn/haar winkelwagen niet afrekent, maar je wel een e-mailadres hebt. Je kunt diegene dan met een mail opvolgen: “Vergeet je winkelwagen niet”.
– Koude emailcampagne
Heb je een e-maillijst (legaal) verkregen, dan kun je een koude e-mail versturen naar deze lijst. Met koud bedoelen we dat de leads jouw bedrijf nog niet kennen.
– Inrichten salesfunnel
Met regels en taken binnen marketing automation kun je een pipeline vullen en inrichten zodat je deze taken niet handmatig hoeft uit te voeren.
– Drip campagne
Een Drip campagne is een e-mail reeks om de lead langzaam klaar te stomen voor een aankoop.
Wil jij weten hoe je een geautomatiseerde marketing campagne bouwt?
Vraag een live marketing automation demo aan of lees onze marketing automation blog!