Lean Six Sigma Zelfstudie:
Honderden leads en tientallen klanten middels advertising en marketing automation
Lean Six Sigma Zelfstudie is een nieuwe zelfstudie die organisaties leert en helpt om effectief en efficiënt te werken. In de zelfstudie worden managers en medewerkers opgeleid, maar ook begeleid in hun eigen ontwikkeling. De kracht van bewezen technieken voor organisatie ontwikkeling wordt in de opleidingen gecombineerd met de juiste aandacht voor mensgericht veranderen.
Lean Six Sigma Zelfstudie en marketing automation
Lean Six Sigma Zelfstudie dient als nieuw product in de markt gezet te worden om o.a. naamsbekendheid op te bouwen en potentiële deelnemers te bereiken. Onze marketing automation consultants zijn gevraagd om de nieuwe zelfstudie op de juiste manier in de B2B markt te zetten binnen de gewenste doelgroep.
Onze marketing automation consultants hanteren altijd 4 vaste stappen voor onze B2B klanten doen:
Segmentatie: Doelgroepsegmentatie op basis van bedrijfsfuncties en op hun ervaring met Lean Six Sigma
Fundering: Online Inkijkversies zijn ingezet om leads te genereren
Bereik: LinkedIn advertising
Follow-up: Geautomatiseerde e-mails
Doelgroepsegmentatie
Wij hebben ons eerst gefocust op het in kaart brengen van de juiste doelgroep. Hierdoor weten we wie we willen bereiken, waardoor we kunnen bepalen hoe we dit het beste gaan doen. Wij hebben gekozen om de doelgroep te segmenteren tot twee groepen. Dit zorgt ervoor dat de targeting zo specifiek mogelijk is en de kans op conversies groter. De juiste doelgroep wordt namelijk aangesproken met de juiste content op het juiste moment – en krijgt een relevante opvolging.
De twee doelgroepen:
1. Nieuwe mensen die geen ervaring hebben met Lean Six Sigma, maar hier wel geïnteresseerd in zijn. We richten ons hier op personen met een managersfunctie. Voor hen is de Greenbelt zelfstudie interessant.
2. Managers die wel ervaring hebben met Lean Six Sigma. Zij komen in aanmerking voor de Blackbelt zelfstudie.
Fundering:
Om de doelgroep te triggeren om hun gegevens achter te laten, is er voor iedere zelfstudie een inkijkversie gemaakt. Deze inkijkversies worden ingezet binnen de LinkedIn campagnes. Via de LinkedIn advertenties komen zij op een landingspagina terecht waar zij middels een formulier hun gegevens kunnen achterlaten. Deze gegevens worden verwerkt in marketing automation, zodat we (geautomatiseerde) e-mails kunnen versturen die aansluiting op de opleiding waarin degene interesse heeft getoond of op de ervaring die iemand heeft.
:
Bereik:
De doelgroep van Lean Six Sigma Zelfstudie is de B2B markt. LinkedIn is hiervoor het juiste medium om op te adverteren. Op LinkedIn kun je namelijk zeer gericht advertenties targeten op diverse managersfuncties en op ervaringsniveau met Lean Six Sigma. De doelgroep is gesegmenteerd in twee groepen, daarom hebben we twee verschillende Sponsored advertenties gemaakt voor de GreenBelt en de BlackBelt zelfstudie.
LinkedIn advertenties:
:
Om de naamsbekendheid van Lean Six Sigma Zelfstudie te vergroten, zijn er ook tekstadvertenties binnen Google Adwords ingezet. Hier zijn vooral leads mee verzameld die automatisch in marketing automation terecht zijn gekomen. Dit resulteerde in een enorme maandelijkse groei qua leads vergeleken voor de livegang van de advertenties.
Follow-up
De verzamelde leads komen automatisch in een specifieke lijst en mail workflow terecht. Dit zorgt ervoor dat zij de juiste opvolging krijgen. Wij hebben in marketing automation een 6 tal e-mails klaargezet. De eerste e-mail bevat een bevestiging van de aanvraag met meer informatie over de zelfstudie. In de laatste e-mail ontvangen de leads een aanbieding om hen te triggeren zich aan te melden voor de zelfstudie. In de e-mails 2,3,4 en 5 krijgen zij steeds meer informatie toegestuurd.
Resultaat
Lean Six Sigma Zelfstudie moest in de B2B markt gezet worden om naamsbekendheid te genereren.
Middels bovenstaande werkwijze hebben wij ervoor gezorgd dat:
- Lean Six Sigma Zelfstudie naamsbekendheid heeft
- De specifieke doelgroep bereikt wordt via de juiste kanalen
- Leads automatisch opgevolgd worden via marketing automation met content die aansluit op de interesse van de leads
Het resultaat is een maandelijkse groei in conversies. Lean Six Sigma Zelfstudie heeft inmiddels honderden nieuwe leads gegenereerd uit relevante doelgroepen. Dankzij de consistente opvolging middels marketing automation heeft dit al tientallen nieuwe klanten opgeleverd.
Een mooi eerste resultaat waarmee we de werkwijze nog verder gaan optimaliseren. Vooral de kosten per conversie binnen de B2B zorgen ervoor dat het interessant is om hiermee verder te gaan.