Een simpele truc om 30% meer nieuwsbrief lezers te krijgen

Een simpele truc om 30% meer nieuwsbrief lezers te krijgen

Soms krijg je een tip van iemand, waarna je jezelf enorm stom vindt.

Waarom?

Omdat je daar zelf na al die jaren niet bij op gekomen bent.

Dit overkwam ons na het lezen van een e-mail van Noah Kagan van okdork.com, waarin hij een gigantisch simpele truc deelde om de open ratio van je e-mails en/of nieuwsbrieven te verhogen.

Deze gaat als volgt.

1. Stuur je nieuwsbrief uit

2. Maak een lijst aan met de mensen die de nieuwsbrief niet geopend hebbenMarketing automationtips.nl gat in je funnel

3. Stuur dezelfde nieuwsbrief enkele dagen later naar deze lijst (mensen die de e-mail niet hebben geopend) – maar met een ander onderwerp.

Waarom is dit zo briljant?

Ten eerste omdat het zo simpel is.

Ten tweede: de mensen in jouw mailinglijst zullen na 5 dagen niet meer jouw oude nieuwsbrief openen. Echter, als jij een tweede nieuwsbrief stuurt met een ander onderwerp, dan zien ze deze mail als een nieuwe e-mail.

Het kiezen van een ander onderwerp is belangrijk. Vergeet je namelijk een nieuw onderwerp te kiezen, dan kunnen de mensen geïrriteerd raken wanneer ze het onderwerp herkennen van je laatste nieuwsbrief.

Ga zelf maar na. Als jij een nieuwsbrief niet hebt geopend, dan heb je daar waarschijnlijk een goede reden voor gehad. Je zit dan niet te wachten op exact dezelfde e-mail.

 

Marketing automation.nl emailonderwerpen
1 e-mail, verschillende onderwerpen

Met deze simpele truc hebben wij met de nieuwsbrief van SearchUser standaard een 20-3-% hogere open ratio.

Probeer het snel uit, en laat me weten wat de resultaten zijn geweest!

Heb jij ook een simpele truc om de open ratio van je e-mail te verhogen?

Wil je starten met marketing automation? Neem dan contact met ons op!