Nieuwe marketing automation features van SharpSpring
Marketing automation is continu in ontwikkeling. Zo ook marketing automation software SharpSpring. De tool wordt continu geoptimaliseerd en is de afgelopen tijd met interessante nieuwe features gekomen en heeft er nog een aantal op de planning staan. Wij hebben een overzicht gemaakt van de belangrijkste nieuwe marketing automation features die ook handig voor jou kunnen zijn! Ook als je nog geen gebruikmaakt van marketing automation kan het toch interessant zijn om te kijken of deze features kunnen bijdragen aan jouw business.
Opportunity Health Report
Met het Opportunity Health Report van SharpSpring kun je zien hoe jouw pipeline-opportunities presteren. Je kunt dit rapport vinden onder Verkoop > Opportunity health. Met behulp van filters kun je vervolgens het rapport samenstellen voor de gewenste pijplijn.
Het Opportunity Health Report laat mogelijke problemen zien voor alle opportunities op een bepaalde pijplijn. Elke Opportunity wordt bestaat uit vier delen:
- Algemene informatie over de opportunity
- De samenvatting en status van de opportunity
- Algemene informatie over de pipeline stage
- De tijd die een opportunity heeft doorgebracht in een pijplijnstadium
Als je tevreden bent over het rapport kun je deze opslaan, als PDF bestand exporteren of per email versturen.
Deze feature is erg interessant om als marketeer of salesmedewerker in een oogopslag te kunnen zien en te delen hoe jouw opportunities presteren.
Hulp nodig bij het opstellen van een Opportunity Health Report?
Mail Sync + Smart Mail
Deze feature bestond al, maar is nu door SharpSpring geoptimaliseerd. Mocht je deze tool niet kennen: Mail Syncing is een krachtige tool waarmee je jouw inbox kunt koppelen aan SharpSpring.
Wanneer je deze tool hebt gekoppeld worden alle emails opgeslagen die jij vanuit je inbox verstuurt en de Smart Mails die je vanuit SharpSpring verstuurt.
Het voordeel van deze feature is dat je alle emails van jouw leads eenvoudig kunt bijhouden (in één systeem). Als de lead als contactpersoon in SharpSpring aanwezig is (tijdens de synchronisatie), worden alle eerdere e-mails tussen jou en de lead verzameld. Hierdoor kun je alle communicatie in een oogopslag zien en kun je vanuit SharpSpring alle smart mails vanuit jouw persoonlijke e-mailadres versturen. Hierdoor heb je een betere delivery score en een-op-een communicatie.
Heb je hulp nodig bij het synchroniseren van jouw e-mail?
Informed Consent in Automations
In SharpSpring kun je nu leads segmenteren op basis van de reden dat zij zich inschrijven. Dit doe je door in workflows en lijsten gebruik te maken van het veld waarin de lead geïnformeerd wordt en toestemming geeft. Zo voldoe je direct aan de richtlijnen van de GDPR en heb je een duidelijk overzicht in het gedrag van de leads waardoor je conversies kunt verhogen.
Wil je meer informatie over de Informed Consent in Automations?
Binnenkort beschikbaar
De volgende features worden nog ontwikkeld en zullen binnenkort beschikbaar zijn in SharpSpring:
– SSL Landingpages
Optimaliseer jouw SharpSpring landingspagina’s voor SEO met een SSL-certificaat waardoor de pagina’s “veilig” als markering krijgen. Door eenvoudige landingspagina’s te maken en te voorzien van een HTTPS-verbinding kun je jouw conversies verhogen en Google-ranking verbeteren.
Lees hier meer over het belang van SSL >>
– Appointment scheduler
Met deze feature wordt het maken van afspraken wel heel erg makkelijk! Met gepersonaliseerde boeking links voor jouw team, kunnen contactpersonen binnenkort eenvoudig tijd inplannen voor bijvoorbeeld een demo. Dit zorgt ervoor dat de drempel lager ligt om contact op te nemen. Hierdoor zullen de conversies toenemen.
– Nieuwe navigatiebalk
Met de toekomstige navigatiebalk kun je zeer georganiseerd werken, doordat je eenvoudig schakelt tussen de marketing- en salesweergave in het hoofdmenu.
Meer informatie over de nieuwe marketing automation features?